Lopende zaken

Voorbeelden van wat we voor je kunnen doen vind je hieronder. De pagina wordt regelmatig bijgewerkt, zo blijft er altijd wat te beleven!

De meest recente aktiviteiten vind je op Facebook en Instagram.

Je kunt bij mij bij mij terecht voor compleet onderhoud, remrevisie, alle afstelwerkzaamheden, koppeling vervangen, electrische storingen verhelpen, gedeeltelijke motorrevisie, motorwissel en nog veel meer. En dat gewoon op locatie, in overleg kan het ook in de werkplaats.

Denk daarnaast aan het tot leven wekken van langslapers. Volgens een standaard stappenplan wordt de auto in veilige rijdbare staat gebracht. Uiteraard verzorgen we op verzoek ook de APK . Staat de auto nog op buitenlands kenteken? We helpen graag bij het het verkrijgen van Nederlandse papieren.

Wil je het zelf leren? Ook dat kan, ik heet niet voor niets Klassiekercoach! Bel voor de mogelijkheden!

Behalve reparatie en onderhoud, koop ik ook bij voorkeur klassieke auto’s in voor de verkoop. Ook deze worden volgens bovengenoemd  plan tot leven gewekt. Als de toekomstige eigenaar dat wil kan hij of zij altijd helpen, en gaandeweg veel leren!

Veel plezier bij het doorkijken van onderstaande reparatievoorbeelden. Stuk voor stuk auto’s die gezien, en vooral gebruikt mogen worden!

Seat 124 uit 1977

Deze Seat is een bijzondere auto. Kwam binnen om na 2,5 jaar “aan de praat ” te worden gebracht. Na wat enge geluiden onder de motorkap te hebben gehoord, blijkt bij nadere inspectie de auto geen smering te krijgen bovenin. Na overleg met de eigenaar, iemand met contacten in Spanje, besloten te gaan voor een ruilmotor. Gezocht en gevonden. De motor is inmiddels gewisseld. We zitten in de afbouwfase. Alle afstellingen nalopen, verse sapjes erin, en eerste start.

Volvo 131 Amazon uit 1968

Deze Amazon is een stille slaapster. Ruim 10 jaar heeft ze zonder motor in een schuurtje gestaan, ergens bij de Veluwe. de eigenaar wilde hem verkopen, maar na onze kennismaking mag ik hem rijklaar maken.

Nalopen, remrevisie en plaatsen van een ruilmotor. Dat zijn de grote lijnen. Tijdens de werkzaamheden kom je natuurlijk van alles tegen wat aandacht behoeft. Na behoorlijke tijd in de werkplaats te hebben verbleven bereiken we langzaam maar zeker de rijdbare fase…

Er blijven nog wat karweitjes over, maar er kan al worden genoten van een ritje

Volvo 144 uit 1970

Ik viel voor deze auto vanwege de goede staat van koets, motor en mechaniek. de auto zat wel vol grijze plekjes en een paar stickertjes, gelukkig! Daarmee werd roestvorming tegengegaan. Volgens de vorige eigenaar komt de auto oorspronkelijk uit Amerika. Uit welke staat ben ik even kwijt.

Op 1 achterdeur zit een strip geplakt, zoals op de 240 serie. Zelf vind ik dit niet mooi. Schijnt los te komen na verhitting.

Hij heeft APK tot maart 2021! Ik vind het een mooie harde auto, ook op de pijnpunten van de 144. Rond de voorruit, wielkastranden, dorpels, alles is schoon en keihard. Daarnaast nog een veel voorkomend euvel, lekkende achterste oliekeerring motorzijde. Ondertussen de keerring vervangen. Op de brug, versnellingsbak uitbouwen, drukgroep uitbouwen, en daar zit de boosdoender..

De auto stond op hele brede banden met spacers. Ieder zijn smaak, het staat leuk, komt alleen de wegligging niet ten goede.  Brede banden heb ik vervangen door de originele maat, rijdt veel prettiger!

Velgen opgeknapt en grijze plekken gespoten. De auto verdiend nog een goede poetsbeurt, en kan meteen ingezet worden voor dagelijks gebruik. Hij rijdt goed op gas en is voorzien van een systeem om extra klepsmering te geven.

De auto is opgeknapt en verkocht..

Simca 1500 automatique uit 1965

Wat een heerlijke aparte mooie auto! Ik viel er als een blok voor. Zwaaiende mensen en mensen die een praatje komen maken, je maakt het allemaal mee. De Simca is een paar jaar geleden  ingevoerd . Hij heeft een half jaartje stil gestaan, had tot begin dit jaar nog APK.

Het is een automaat met keuze hendel aan het stuur. Probleemloos rijden in druk verkeer. Zodra je in de drive staat hoef je niet veel meer. Hij snort tevreden. Voor de APK moet ik de toeter nog aan de praat zien te krijgen. Voor de rest lijkt de auto gezond.

Achteraf blijkt de motor onvoldoende oliedruk te hebben. Besloten wordt een motorwissel te doen. Met veel hulp van de Simca club een andere motor gevonden en ingebouwd.

Het dikke skai lijkt wel leer. Je zit als een vorst. met een beetje fantasie ruikt het zelfs naar leer.

Auto is inmiddels na een verse APK verkocht aan een liefhebber.

Peugeot 203

Deze Peugeot heb ik aangekocht, liefde op eerste gezicht! Ze komt uit 1953, niet of zeer lang geleden opgeknapt. Staat naar schatting meer dan 25 jaar stil. Heeft iemand meer info over deze beauty, graag! Hij was in het verleden bekend bij de APH Hollande begreep ik.

De algehele staat is meer dan redelijk te noemen. Alleen de deur linksachter heb ik nog niet open kunnen krijgen. op dit moment zijn cardanas, cardanasbuis en versnellingsbak uit de auto gehaald. Remmen achter zijn aangepakt, daar zit weer beweging in..

Er moet best nog wat aan gebeuren hoor. Ik ga daar binnenkort weer mee door. Motor is los. Komende tijd koppeling checken, cardanas checken, remmerij verder in orde maken.

Heeft u belangstelling voor deze fantastische auto, neem dan contact op. wie weet kunt u door mij gecoacht uw eigen project vorm geven.

oh ja, deze auto is niet APK plichtig…….voor mij voor de rest geen item. Goed en veilig moet de auto zijn voordat hij de weg op mag.

Marie-Louise

Marie Louise is de naam van een prachtige Peugeot 203 uit 1957. Haar koppeling vertoonde kuren. Slijtage van druklager, drukgroep en koppelingsplaten liggen voor de hand.

Het uitbouwen van de motor en het monteren van nieuwe onderdelen kostte niet veel moeite.Bij het inbouwen van de motor bood de dame flink weerstand! Maar na een gevecht van een paar uur gaf ze het op, en was de herplaatsing een feit.

Ze snort nu weer tevreden in het rond. Klachten verholpen!

Hippe VW Kever

Dit aimabele kevertje had wat moeite met het verkrijgen van de goedkeuring van de APK keurmeester. Naast een aantal kleinere mankementen lagen vooral de achterremmen dwars. De remtrommels zover krijgen dat het binnenwerk te bereiken viel kostte wat moeite. Als laatste redmiddel een remtrommeltrekker ingezet.

Na schoonmaken en monteren van verse remdelen heeft de Kever Cum Laude de remmentest doorstaan. Keverkenners weten wat een succes 1% remverschil tussen de achterwielen betekent..